Tematyczny czy może różnorodny – jaki butik ma rację bytu przy tak dużej konkurencji plus bonus: jak obniżyć koszty prowadzenia go?
Utrzymanie na rynku swojej firmy nie jest łatwe. Oczywiście wynika to choćby z konkurencji, ale też wysokich kosztów prowadzenia biznesu. Nie bez znaczenia jest fakt, że podatki nie są niskie, a wręcz przeciwnie. Oczywiście to nie koniec przeszkód, które stoją na drodze przedsiębiorców. Jeżeli zamierzacie założyć butik odzieżowy, to na pewno staniecie przed dylematem, czy wybrać butik tematyczny, czyli z jednym rodzajem odzieży czy raczej różnorodny, gdzie każdy może coś znaleźć. Odpowiedź na to wcale nie jest oczywista. W dzisiejszym wpisie podpowiemy Wam, jakie rozwiązanie będzie lepsze. Przedstawimy także bonus, czyli sposób obniżenia kosztów prowadzenia swojego sklepu.
Wybór ma kolosalne znaczenie
Tak naprawdę nie ma jednego przepisu na sukces. Na pewno czeka Was sporo pracy, ale też pamiętajcie, że musicie trafić w oczekiwania klientów. Na samym początku pamiętajcie, że określenie profilu klienta jest ważne. Zastanówcie się, czy chcecie oferować odzież dla każdego, a więc damską, męską i dziecięcą, czy tylko jeden rodzaj. Do tego w profilu klienta trzeba także określić grupę docelową, która odnosi się do cen. Możecie sprzedawać odzież budżetową, ale i luksusową, a także pójść w stronę odzieży dyskontowej, czyli słabej jakości, ale też ultra taniej. Na każdą z nich jest popyt, ale wcale nie oznacza to, że Wasza sprzedaż się zwiększy. Musicie więc zainteresować klienta i do tego celu warto wykorzystać reklamę. Jednak jej forma w dużej mierze zależy od grona potencjalnych odbiorców. Zatem jedna reklama nie trafi do wszystkich.
Czy warto sprzedawać odzież luksusową, czy lepiej wybierać budżetową?
Odzież luksusowa sprzedaje się dobrze i ma swoje grono odbiorców, jednak też koszty inwestycji w tym przypadku są bardzo duże. Trzeba wynająć dobre miejsce na butik, najlepiej w centrum dużego miasta i oczywiście w dobrej dzielnicy. Do tego reklama musi trafić do tych klientek i w tym przypadku często trzeba zainwestować niemałe pieniądze. Zdecydowanie lepiej bądź przynajmniej taniej jest sprzedawać odzież budżetową, która ma notabene największą grupę odbiorców. Jednak nie oznacza to wcale, że nie poniesiecie w tym przypadku także kosztów inwestycji, choć na pewno będą one zdecydowanie mniejsze. W tym akurat przypadku działalność internetowa dobrze się sprawdza, bo profil takich klientów można określić jako osoby dużo pracujące, wymagające, ale też mające mało czasu, a to oznacza, że wybierają one bardzo często zakupy w sieci. Dyskonty odzieżowe również mają swoją grupę odbiorców, ale w tym przypadku najważniejsza jest niska cena, a to często oznacza niską jakość produktu, a sprzedając taką odzież można szybko zniechęcić klientów.
Dla określonej płci czy całej rodziny – wszystko czy tylko konkretne ubrania?
Na etapie planowanie musicie też podjąć kolejną ważną decyzję. Możecie sprzedawać odzież dla całej rodziny, ale też tylko dla kobiet bądź mężczyzn czy dzieci. Biorąc pod uwagę oczekiwania klientów, ale też fakt, że to kobiety częściej robią zakupy i jeszcze lubią robić zakupy, lepszym wyborem jest sprzedaż tylko odzieży damskiej. Choć i branża odzieżowa męska dobrze się rozwija i można rzeczywiście osiągnąć sukces. Odzież dziecięca najmniej się sprzedaje, bo wielu rodziców kupuje ubranka używane, bądź też bardzo tanie i trzeba przyznać, że ta branża jest najtrudniejsza. Natomiast jeżeli zastanawiacie się, czy sprzedawać tylko jeden rodzaj ubrań, czy raczej wszystkie, to lepiej jednak postawić na pełne wyposażenie.
Szybki bonus, a przy tym skuteczny
Możecie nieco obniżyć koszty prowadzenia butiku. W tym przypadku kluczem do sukcesu, czyli oszczędności jest wybór dobrej hurtowni odzieży damskiej czy męskiej. Warto wiedzieć, co kryje się pod słowami dobra hurtownia odzieży damskiej czy męskiej. Oczywiście to, że ceny są korzystne, jakość towaru wysoka, a wybór ogromny i to zgodny z trendami. Dobra hurtownia nie sprzedaje odzieży, która jest już niemodna, a przy tym fatalnie wykończona, a więc z wystającymi nitkami czy niedoróbkami.
Na samym końcu przypominamy jeszcze, że aby odnieść sukces musicie szanować klientów, a to oznacza, że windowanie cen jest zabronione. Czeka was też sporo pracy.